Belgacom heet voortaan Proximus

Proximus logo

Naam Belgacom verleden tijd, Proximus is de naam

Proximus is de nieuwe bedrijfsnaam voor klanten, leveranciers en medewerkers. Het Belgacom tijdperk is afgelopen. Ook op de beurs staat het aandeel inmiddels genoteerd als ‘PROX’ en niet langer als ‘BELG’. Na bijna 23 jaar is de naam Belgacom geschiedenis.

De wijziging van de notering op de beurs was één van de laatste stappen in de al in september 2014 aangekondigde rebranding. Volgens CEO Dominique Leroy is hiermee de rebranding ten einde en wil het bedrijf tegen 2016 weer duurzaam groeien. Op 19 juni heeft de CEO Dominique Leroy symbolisch de openingsbel geluid op Euronext Brussel, het begin van het Proximus tijdperk.

De naamsverandering naar Proximus

In september 2014 heeft Belgacom al aangekondigd alle producten en diensten voortaan onder één commercieel merk onder te brengen, het merk Proximus. Hier zit de belofte achter naar klanten om continue met een aantrekkelijker aanbod van innoverende producten en diensten te komen. Een vereenvoudiging in de communicatie is het gevolg en voor het sterk veranderende bedrijf een verdere stap naar groei in de toekomst.

Klanten, leveranciers, investeerder, aandeelhouders, iedereen was unaniem positief over de naamsverandering naar één commerciele merk, Proximus. De Proximus-vlaggen zijn inmiddels uitgehangen en de Belgacom vlaggen gestreken. Er reisde zelf een vlag van zes bij vier meter 2 maanden lang langs de verschillende bedrijfsgebouwen verspreid over het land om 14.000 medewerkers de klang te geven de vlag te signeren. Deze vlaag symboliseert dan ook nu het bedrijf in verandering en een engagement van Proximus en haar medewerkers om altijd dichtbij de klant te staan.

http://www.skynet.be/nieuws-sport/high-tech/artikel/1556892/belgacom-voortaan-volledig-onder-de-proximus-vlag