Is internet overal in België beschikbaar en hoe kan ik dit controleren?

Internet is zo goed als overal in België beschikbaar. Het kan echter zijn dat niet elke provider op uw adres kan leveren. Dit komt doordat niet elke provider overal levert, of dat de afstand tussen uw woning en de wijkcentrale (alleen bij VDSL en ADSL) te groot is.

Om te controleren of u internet kunt ontvangen dient u te kiezen voor een levergebied. Alle pakketten die dan getoond worden zijn beschikbaar op uw adres. Indien internet inderdaad bij u mogelijk is kunt u direct online het pakket bestellen.

Mijn buurman kan wel internet aanvragen en ik niet. Hoe is dit mogelijk?

ADSL en VDSL kan maar tot een bepaalde afstand van de wijkcentrale worden geleverd, omdat het internetsignaal anders te zwak wordt. Het kan gebeuren dat uw buren nog net binnen het levergebied vallen en u niet. Ook dient er een aansluitpunt aanwezig te zijn voor ADSL en VDSL of een kabelaansluiting voor kabel internet.

Het is ook mogelijk dat een stad of dorp is aangesloten op twee of meerdere wijkcentrales. Hierdoor kan het voorkomen dat uw buurman via wijkcentrale A van internet wordt voorzien en u van wijkcentrale B. Indien u geen aansluitpunt heeft voor ADSL of VDSL of geen kabelaansluiting voor een kabelinternetverbinding kunnen wij helaas niets voor u doen. U dient er zelf voor te zorgen dat deze aansluiting wordt aangelegd.

Volgens Belgacom kan ik nog geen internet krijgen en volgens jullie wel. Hoe kan dit?

Er zijn veel mensen die denken dat Belgacom de enige netwerkleverancier is voor ADSL of VDSL. Dit is tegenwoordig niet meer het geval. Er zijn naast Belgacom nog meer netwerkleveranciers die hun eigen netwerk hebben in België. Belgacom kijkt alleen of in het eigen netwerk of er internet voor u beschikbaar is. Als u een levergebied op onze website heeft gekozen krijgt u alleen de pakketten te zien die leveren via een netwerkleverancier die wel kan leveren op uw adres.