Tags:

overstappen

Informatie visual

U kunt voor hetzelfde geld sneller surfen, of goedkoper surfen met dezelfde snelheid als u kiest voor een slimme overstap. Binnen twee weken bent u al goedkoper en/of sneller uit met een nieuw pakket. Door via deze website een nieuw pakket te bestellen, bespaart u eenvoudig en snel een hoop geld. De meeste voorkomende redenen om te kiezen voor een ander pakket zijn:

  • U bent goedkoper uit met een gelijkwaardig pakket
  • Uw huidige verbinding voldoet niet meer aan uw wensen en eisen
  • U bent niet meer tevreden met uw huidige internetsnelheid
  • U heeft slechte ervaringen met uw huidige aanbieder
  • U wilt uitbreiden met meer diensten zoals bijvoorbeeld telefonie of televisie
  • U wilt gebruikmaken van alleen internet

Handige checklist

Wat wil ik precies?

Het is belangrijk om te weten wat uw wensen en eisen zijn. U kunt eerst kritisch kijken naar uw huidige abonnement. Welke diensten heeft u momenteel en van welke diensten wilt u gebruik gaan maken? Wilt u alleen internet, of wilt u uw pakket uitbreiden met telefonie en/of televisie? In de meeste gevallen is het goedkoper om te kiezen voor een Alles-in-1 pakket, gezien aanbieders hier scherpere aanbiedingen op hebben. Ook is het belangrijk om te weten of u tevreden bent met uw internetsnelheid. Wilt u misschien sneller of langzamer internet of bent u tevreden met uw huidige snelheid? Er is een ruime keuze aan pakketten met verschillende opties.

Kan ik wel overstappen?

Het is belangrijk te weten of u contractvrij bent bij uw huidige aanbieder. U heeft een contract afgesloten voor een contract van één of twee jaar. Indien de einddatum van uw contractperiode nadert of reeds geweest is, is het voor u mogelijk om over te stappen. Mocht u uw contract eerder willen beëindigen bestaat er een kans dat u dubbele abonnementskosten heeft of een afkoopsom krijgt van uw huidige provider; zij factureert u de overige maanden in één keer. Bij uw huidige aanbieder heeft u meestal een opzegtermijn van vier weken. Hiermee dient u rekening te houden bij het bestellen van een nieuw pakket. Alle informatie omtrent uw huidige pakket, zoals startdatum, contractsduur en opzegtermijn, kunt u vinden in uw contract.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?

Een telefoonnummer is voor de meeste mensen erg belangrijk. Er is daarom een gouden regel: u kunt uw nummer in de meeste gevallen meenemen naar uw nieuwe aanbieder. U dient er wel rekening mee te houden dat u dan niet uw huidige abonnement mag opzeggen totdat u een bevestiging heeft ontvangen van uw nieuwe aanbieder. Er zijn verschillende scenario’s mogelijk.

Kan ik mijn huidige e-mailadres behouden?

Wanneer u een e-mailadres heeft van uw aanbieder zal deze komen te vervallen. Als u weet dat u gaat overstappen wordt geadviseerd uw vrienden en familie tijdig op de hoogte te brengen van uw nieuwe e-mailadres. Uiteraard geldt deze actie ook als u later overstapt naar weer een andere aanbieder. Wij raden u daarom aan om een e-mailadres aan te maken bij een gratis e-mailservice zoals: Hotmail, Gmail of Yahoo. U kunt hier gebruikmaken van een gratis e-mailadres dat altijd blijft bestaan, ook als u overstapt of bijvoorbeeld verhuist naar het buitenland.

Wordt alles voor me geregeld?

Uiteraard helpen wij u graag met het vinden van het juiste pakket. De medewerkers van onze klantenservice kunnen u adviseren in verschillende pakketten en u helpen bij het maken van een keuze. Na het plaatsen van uw bestelling begeleiden wij uw aanvraag totdat uw verbinding is opgeleverd. Wij zijn uw contactpersoon totdat uw verbinding actief is. Telefonie: In de meeste gevallen kunt u uw telefoonnummer behouden. Het nummer zal door de nieuwe aanbieder worden overgenomen. Hiervoor dienen wij uiteraard de correcte gegevens van uw huidige aanbieder te ontvangen. Internet: Wij kunnen samen met u zorgen voor een naadloze overstap naar uw nieuwe pakket. Samen met u kunnen wij een datum bepalen waarop uw nieuwe pakket actief wordt en per wanneer u uw huidige pakket kunt opzeggen. Televisie: Uw nieuwe TV pakket zal actief worden zodra uw nieuwe internet actief wordt.

Opzeggen van mijn huidige abonnement

U dient uw huidige abonnementen zelf op te zeggen bij uw huidige aanbieder. U mag dit echter pas doen zodra u een bevestiging heeft van de levering van uw nieuwe pakket. Indien u uw pakket eerder opzegt of reeds heeft opgezegd als u de bestelling plaatst kan het zijn dat u zonder internet komt te zitten. Ook als u zeker weet dat de nieuwe aanbieder nog tijdig kan leveren, kan het mis gaan. Mocht de nieuwe aanbieder een vertraging hebben of iets dergelijks, dan heeft u (tijdelijk) geen internet. Tevens loopt er dan al een opzegging op uw telefoonnummer en kunt u deze niet meer behouden.